Los posgrados de consumidor de la Fundación Universitaria Konrad Lorenz se mantienen a la vanguardia en la investigación de aspectos relacionados con los comportamientos de compra e intercambio. En este momento y dentro del marco de la celebración de los 25 años de creación, hemos invitado al profesor Dr. Thorsten Teichert quien es responsable de la Cátedra de Marketing e Innovación en la Universidad de Hamburgo y cuyos proyectos de investigación y consultoría incluyen temas relacionados con el desarrollo de nuevos productos, la gestión de la innovación global y el comportamiento del consumidor. Para todos los que quieran conocer avances en la medición de procesos mentales y su relación con la toma de decisiones esta conferencia es de alta relevancia.
Ask Your Brain: An Online Platform for Measuring Implicit Cognitions and Decision-Making Processes
Prof. Dr. Thorsten Teichert holds the Chair of Marketing and Innovation at the Universität Hamburg. His research and consulting projects include issues in new product development, global innovation management as well as consumer behavior. Earlier in his career, Prof. Teichert acted for several years as advisor to projects in the German automotive industry and directed projects in Mergers&Acquisition and in strategic consultancy. Institutions where he completed his education or carried out research include the Technical University of Berlin (Dipl.-Ing.), the Union College, Schenectady, NY (MBA), the Christian-Albrechts-University of Kiel (Dr. sc. pol.), the Fuqua School of Business, Durham, NC (Research Fellow) and the WHU – Otto Beisheim Graduate School of Management, Koblenz (Habilitation). Prior to his current position, Professor Teichert was Director of the Institute for Innovation Management at the University of Berne, Switzerland.